torsdag 30. mai 2013

Små hverdagsgleder

Dette er en hobby jeg har planlagt lenge, men ikke kommet i gang med før i dag. Ikke det at det har manglet hverken på hobbymateriell eller anledning til å gjøre det; det har enkelt og greit ikke blitt noe av. Før nå. Min nye hobby er å returnere ferdig frankert reklame med annen reklame inni. Det er jo for galt at ferdig frankerte konvolutter skal forbli ubenyttet bare fordi man ikke akter å takke ja til alle tilbud som kommer i posten! Dessuten holder man liv i postvesenet og hjelper sågar til med å bygge nettverk blant ivrige aktører i næringslivet. 





På bakgrunn av disse ideer kan Nordax Finans nyte godt av en GRATIS prøvepakke på verdens første ALT-I-ETT barbersystem for kvinner, mens de som tilbyr slikt kan kvitte seg med dyre smålån og kreditter. Det har jo neppe vært billig å utvikle verdens første ALT-I-ETT barbersystem for kvinner, så de vil nok bli glade for at jeg hjelper dem på rett kjøl igjen. 






Jeg ser for meg de skjeggete kvinnene på Nordax Finans hvordan de går i taket når de får tilbud om GRATIS prøvepakke på verdens første ALT-I-ETT barbersystem for kvinner! Tenk at de som før skremte vekk kunder i hopetall på grunn av deres mindre kvinnelige attributter nå kan stille på jobb så nybarbert som bare reklamen kan love og av hjertens lyst og vilje hjelpe folk ut av økonomiske vanskeligheter! Folk vil atter stå i lange køer! De - og hele ledelsen i Nordax Finans, selvfølgelig - vil nok også være meg evig takknemlige, og tenk hvilke tilbud jeg DA kan se fram mot...!

...skjønt de får nok ikke vite at det var jeg som var nøkkelen til en slik suksess. Jeg er jo bare en beskjeden Hvermansen som slett ikke bruker energi på å jage ære og berømmelse. Dét er det mange andre som tar seg av. 

Nå, på tampen, kom det plutselig for meg at dette kunne jo blitt en hobby for mange! Hvis noen går sammen om dette kan det jo dannes en klubb - og hvis riktig mange tenner på ideen kan det jo spre seg til en folkeaksjon av Herreavdelingenske dimensjoner! Tenk dere rikets tilstand når Posten må sette opp flere røde postkasser og ansette flere postmenn og -kvinner for å håndtere den stadig økende mengden ferdig frankerte konvolutter! Og ikke nok med det; tenk hvilken effekt det må ha på den syke reklameindustrien som får smake egen medisin...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar